Pomozte svými nápady rozvíjet cestovní ruch na Žacléřsku
Účastníci hackathonu sestaví týmy a během osmi hodin vytvoří vlastní projekt/návrh/koncept, jak zvýšit intenzitu cestovního ruchu v oblasti Žacléřska. K ruce účastníkům budou zkušení mentoři z oblasti marketingu i znalci místního prostředí. Následně jej odprezentují odborné porotě. Výsledkem by měl být konkrétní návrhy aktivit města v oblasti podpory cestovního ruchu na období následujících 3–4 let.
Základní charakteristiky akce
- Rozvoj Mikroregionu Žacléřska - Základním tématem je snaha o zvýšení intenzity cestovního ruchu v oblasti Žacléřska (pro zlepšení celkové socioekonomické situace v regionu)
- Participativní zapojení odborné veřejnosti - Zajímá nás Váš názor, tvořme společně budoucnost! Uvítáme zapojení lokální firem, živnostníků, studentů, kreativců a aktivních občanů.
- Networking - Na akci se setkáte se zástupci města, odborníky a aktivními lidmi z regionu
- Soutěž - Na nejlepší nápady budu odměněny a týmy budou mít možnost spolupracovat na dalším rozvoji obce a okolí v oblasti podpory cestovního ruchu
Zadání
Výstupy práce jednotlivých týmů by měly obsahovat některý (ideálně více) z následujících bodů v souvislosti s plánem na podporu cestovního ruchu v regionu Žacléřska:
- Definice cílových skupin - koho chceme oslovit a přilákat - typy návštěvníků, na které je vhodné, vzhledem k potenciálu regionu, cílit propagaci a jednotlivé aktivity
- Obsah sdělení - co chceme potenciálním návštěvníkům říci (témata, sjednocující myšlenky, místa k navštívení, vizuální identita, brand regionu/místa, slogan, lokální produkty a služby apod.)
- Forma sdělení - jak je nejlepší oslovovat potenciální návštěvníky (online/offline akce, média, kampaně, sociální sítě, letáky, billboardy, mediální spolupráce apod.)
- Rozvoj partnerství v této oblasti - identifikace partnerů pro spolupráci, návrh obsahu a formy spolupráce
- Načasování - kdy jednotlivé aktivity (akce, propagace) realizovat vzhledem k cílovým skupinám, ročnímu období, počasí, délce pobytu apod.
- Finanční náročnost - jak efektivně alokovat disponibilní rozpočet na jednotlivé aktivity
Cílem je:
- Pomoci městu Žacléři, okolnímu regionu a rozvoji
- Podpořit kreativitu u vzdělaných a aktivních lidí
- Propojit veřejnou, podnikatelskou, odbornou a občanskou sféru
- Proč se přihlásit do Hackathonu v Žacléři?
- Budete mít možnost setkat se s novými lidmi, kteří mají chuť pracovat a vytvářet něco nového.
- Dostanete cenné rady a zpětnou vazbu od mentorů a poroty.
- Jedná se o možnost, jak přivést k životu svůj nápad nebo jak uplatnit své schopnosti při spolupráci na zajímavém konceptu.
- Zažijete smysluplnou sobotu plnou inspirace a kreativity.
- Bude-li soutěžní návrh vašeho týmu zajímavý, čekají na vás zajímavé ceny, které pro výherce připravili organizátoři hackathonu.
Termín:
Pátek 4. listopadu 2022
Místo konání
Městské muzeum Žacléř, Rýchorské nám. 10, 542 01 Žacléř
Pravidla
Ke stažení ve spodní části webu.
Hodnotící kritéria
- Inovace: myšlenka, originalita, inovativnost řešení
- Projekt/koncept: potenciál, realizovatelnost, životaschopnost, komplexnost
- Zpracování: technická stránka projektu – kvalita zpracování
- Prezentace: forma předání nápadu prostřednictvím prezentace před porotou
Ceny
Finanční ocenění až ve výši 18 000 Kč a vouchery na nákup IT techniky v celkové hodnotě 16 000 Kč pro nejlepší nápady.
Pro koho je akce určena
Účast na akci je zdarma po závazné registraci. Pouze pro účastníky starší 18 let.
Týmy a jejich složení:
Týmy budou složeny z 2–4 osob. Může se přihlásit jednotlivec i skupina (pro registraci je potřeba přihlásit každého člena zvlášť).
Může se přihlásit:
- Aktivní občan – kdokoliv má chuť zkusit novou výzvu
- Student/doktorand/absolvent šikovný ve svém oboru (ideálně v oborech jako regionální rozvoj, ekonomika, management, marketing, cestovní ruch, podnikání, grafika, veřejná správa a další)
- Podnikatel či podnikavec
- Kreativec
- Marketér
- Nadšenec do oblasti cestovního ruchu
- Designér/grafik/videoproducent
- Datový analytik
- Inovátor
Harmonogram akce
- 8:30 Registrace
- 9:00 Zahájení – úvodní slovo starosty
- 9:15 Zadání, data, tvorba týmů
- 10:00 Start hackathonu
- 11:00 1. Workshop – zhodnocení prvních nápadů
- 12:00 Oběd formou rautu/bufetu
- 15:00 2. Workshop – prezentační dovednosti
- 17:00 Ukončení práce
- 17:10 Začátek prezentací ve formátu 3 minuty prezentace + 3 minuty otázky poroty
- 17:50 Vyhlášení
- 18:00 Ukončení akce
Soubory ke stažení
- Hackathon_Zacler_Pozvanka (pdf, 819 kB, 10.10.2022)
- Hackathon_Zacler_Pravidla_podzim (pdf, 154 kB, 10.10.2022)